Dela nyhet
Info om iPads
29 maj, 09:32 0 kommentarer
31/5 stängs e-tjänsten för utköp av eleviPad / dator
Här följer information kring vad som gäller när e-tjänsten för utköp är stängd.
Du som INTE köper ut din iPad eller dator
Ipad/dator, laddare och tangentbordsskydd ska återlämnas i gott skick (utan skador eller fel) till din skola. Din lärare/studiepedagog informerar dig om datum/tid för återlämning på just din skola.
Du köper ut din iPad eller dator
iPads
De elever som köper ut sin iPad behöver inte nollställa sin iPad. iPaden kommer att tas bort från fjärrhanteringssystemet under andra halvan av juni så att IT-enheten inte längre har kontroll över iPaden. Med lite fördröjning kommer sedan appar som IT-enheten/skolan installerat på elevens iPad att försvinna. Om man vill nollställa sin iPad för att få den helt ren så rekommenderar vi att man gör det efter midsommar för att säkerställa att iPaden är helt ute ur systemet.
Om din utköpta iPad ändå skulle vara kvar i fjärrhanteringssystemet när du nollställer den så behöver du kontakta IT-enheten och få hjälp med nollställningen: 0250-26100. Det kan bero på att du har nollställt innan IT-enheten har hunnit ta bort iPaden ur systemet, alternativt att det blivit fel vid borttagning av just din iPad.
Datorer
De elever som köper ut sin dator behöver lämna in den till IT för ominstallation. De tar emot datorn och dina kontaktuppgifter vid inlämning och återkommer till dig via sms när ominstallationen är färdig att hämta.
Följ gärna skolutveckling_mora på instagram!
Kommentarer